Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Sifra

17 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Ondertussen alweer 2 weken in Bali! Nog steeds erg onder de indruk van de mooie natuur en bijzondere cultuur hier. Elke dag overal die kleine offertjes. Zelfs in de supermarkt zijn ze overal te vinden!

In het begin was het wel een beetje een raar gevoel zo helemaal alleen in een vreemd land. Maar inmiddels heb ik al veel mensen ontmoet, gaat heel gemakkelijk als je alleen bent eigenlijk.

Mijn stage is nog niet echt begonnen, tot nu toe heb ik één trekking tour gelopen. Die was wel erg indrukwekkend, de Mount Batur beklommen, heel vroeg mijn bed uit voor de trekking om 2.00u ging de wekker al. In het pikkedonker met een klein zaklampje door de Jungle omhoog klimmen naar de krater van de vulkaan. Eenmaal boven aangekomen was er een super mooi uitzicht die ik kon bekijken tijdens de zonsopgang. De vulkaan is nog steeds actief je zag overal in de krater stukjes waar rook uitkwam die zo heet was dat we er eieren in hebben gekookt. Als ontbijt kregen we boven op de top van de vulkaan een broodje met een vulkanisch ei! De wandeling naar beneden was een andere route, over een heel smal pad liepen we rondom de krater en vervolgens naar beneden. De gids vertelde dat er een aantal jaar geleden een keer iemand onvoorzichtig was bij de rand van de diepe krater, hij gleed uit en viel in de krater. Door dit ongeval zijn ze erachter gekomen hoe diep de krater is, het eind ervan is namelijk niet te zien.

Deze trekking was tot nu toe de enige echte stage activiteit die ik tot nu toe heb gedaan. Voor het bedrijf is het nu nog laagseizoen dus van Gede mag ik de tijd nu gebruiken om Bali te verkennen. Hier ben ik ook zeker mee bezig! afgelopen week ben ik naar Denpasar gereden met de scooter door het drukke ongeregelde verkeer op zoek naar het centrum, wat een doolhof is die stad! Ook ben ik naar Sanur beach geweest om de oceaan eindelijk te zien! Heerlijk weer en een super mooie blauwe zee! In Ubud heb ik een hele grote markt ontdekt Ook heb ik Padangbai gezien en ben ik bij Blue Lagoon gaan snorkelen! Een super mooie onderwaterwereld! Daarna op een klein stukje strand gelegen en heerlijk genoten van de verse sapjes, de wilde zee en het mooie uitzicht!

Morgen brengt Gede me naar het Noorden van het eiland, Lovina! We blijven daar 2 dagen om de dolfijnen te spotten en het verschil te zien van het noorden en het zuiden van het eiland!
Ik ben erg benieuwd!

Liefs vanuit Bali!!

  • 17 Maart 2014 - 08:25

    Berna:

    Lieve Sifra

    Wat ben ik trots op jou!
    Met groot plezier lees ik je verslag en zie ik je via skype zover weg en zo dichtbij !
    DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDikke X mama

  • 17 Maart 2014 - 10:33

    Will:

    Hoi Sifra,

    Eieren bakken met een vulkaan smaakje, dat is nog even iets anders! Leuk die avonturen en de godsdienst wordt je wel bijgebracht, dat is wel even anders dan zondag Naar de kerk gaan. Ik hoop dat je snel wat stagewerk kan doen, maar genieten is ook niet slecht toch, zo'n kans krijg je niet zo vaak.
    Groetjes. Will

  • 17 Maart 2014 - 15:36

    Sifra Reinking:

    Ahh thanks mam!

    Deze maand is het nog rustig bij het bedrijf, hierna hard aan de slag!
    Zeker leuk om er nu lekker van te kunnen genieten!

    Liefs

  • 17 Maart 2014 - 18:09

    Martha:

    Hoi Lieve Sifra,

    Leuk, ben net een dag thuis en er is weer een verslag van je.
    Je maakt wel te gekke dingen mee, eieren koken in de as van een vulkaan!
    Morgen dus naar de dolfijnen, veel plezier, wel wat anders dan het Dolfinarium .
    Het was gisteren leuk om je via skype te zien en te horen.
    Geniet nog maar lekker van deze maand voor de drukte begint.

    Liefs,
    oma Martha

  • 17 Maart 2014 - 19:24

    Jeannet:

    Lieve Sifra,

    Wat heerlijk dat je eerst de tijd krijgt om het eiland te verkennen!
    Geniet van je uitstapjes met Gede.
    Prachtige foto's heb je al gemaakt!

    liefs Jeannet en de mannen xx

  • 19 Maart 2014 - 09:43

    Ina:

    Wauw, niet iedereen uit Nederland kan zeggen dat ze onbeten hebben met een vulkanisch gekookt eitje! Haha, wat leuk! Geniet van je reis! lieve groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bali

Zes maanden stage op Bali!

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2014

Goodbye Bali,, See you next year!

31 Juli 2014

Einde in zicht....

02 Juli 2014

Het Balinese leven

01 Juni 2014

Ceremonie

21 Mei 2014

Een weekje Bali met Sofie!
Sifra

Reisdagboek voor 6 maanden Bali, Indonesië

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 10687

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Februari 2014 - 01 September 2014

Bali

Landen bezocht: