Einde in zicht.... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu Einde in zicht.... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

Einde in zicht....

Blijf op de hoogte en volg Sifra

31 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Nu ik hier alweer vijf maanden zit merk ik dat ik het hier heel erg ga missen en dat ik eigenlijk nog helemaal niet naar huis wil. Het zal best lastig worden om ineens weer in Nederland te zijn en te wonen.

Gelukkig weten er een aantal mensen thuis een beetje hoe het er hier aan toe gaat. Want uitleggen hoe het is om hier te wonen is eigenlijk bijna onmogelijk.

In de tijd dat ik hier al zit heb ik super veel leuke mensen zien komen en gaan. En gelukkig ook mensen ontmoet die hier langer blijven en die hier wonen. Ik kan best zeggen dat ik verliefd ben geworden op Bali en het leven hier.
Maar in Bali wonen voor altijd.. dat zou ik denk ik niet kunnen.
Het is hier erg moeilijk om iets op te starten of om een fatsoenlijke baan te vinden. En ook zou ik hier voor mijzelf geen toekomst zien. Wel weet ik dat ik hier altijd naar terug zal blijven gaan.

Ik ben wel veranderd door wat ik hier heb gezien. Ik merk dat ik toch heel anders naar dingen ga kijken. De bevolking hier is zo zorgzaam daar kunnen wij Nederlanders echt nog veel van leren. Hoe onze Balinese vrienden praten over hun ouders bijvoorbeeld, zo heb ik dat een Nederlander nog nooit horen doen.

Gister had ik het er met Sanne over dat we het zo bijzonder vinden hoe gelukkig de mensen hier kunnen zijn. Ze hoeven niet te reizen of meer geld te verdienen. Ze zijn gelukkig met het leven hier op Bali en het liefst blijven ze hier voor altijd. Aan mezelf merk ik altijd dat ik nieuwe dingen wil zien, weg wil uit Nederland en daardoor gelukkiger ben.

Waar ik ook echt van kan blijven genieten is hoe heerlijk de locals kunnen lachen, een oprechte vreugdevolle lach van oor tot oor.

Op het moment heb ik visite van Quint en we komen net terug van het eilandje Lembongan. Dit is een klein eilandje vlakbij Bali. Erg indrukwekkend vond ik het, als je over het eilandje heenrijdt met de scooter zie je dat de mensen daar nog echt traditioneel leven. Ze wonen in hutjes en leven van het zeewier wat ze dagelijks uit het water vissen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je zo zou moeten leven, maar als je naar de mensen kijkt zien ze er gelukkig uit.

Met nog maar een maandje te gaan merk ik dat ik steeds meer ga beseffen hoe snel de tijd hier voorbij is gevlogen en hoe graag ik hier zou willen blijven. Hopelijk kan ik volgend jaar alweer terug!! Helaas komt er bijna een eind aan, maar ik ga nog vollop genieten van mijn laatste maand!!

Veel liefs vanuit Bali!



  • 31 Juli 2014 - 14:23

    Berna:

    Lieve Sifra

    Wat een MOOIE foto!
    Een mooi verslag, bijzonder om te lezen en hoe mensen daar leven.
    Als je thuis bent ga je natuurlijk ook anders naar ons kijken omdat je in Bali deze ervaring hebt opgedaan :-)
    Een maand is nog steeds lang hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dus ...................maar we vangen je wel op hoor als je heimwee krijgt hoor
    en hier zijn ook allemaal weer inspirerende mensen :-)

    DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDikke X mama


  • 31 Juli 2014 - 15:42

    Janet:

    Wat een mooie foto en wat leuk je ervaringen te lezen. Je maakt daar herinneringen om nooit meer te vergeten en die breng je allemaal mee naar huis. Je moeder heeft gelijk, ook hier best nog heel veel inspirerende mensen te vinden, al moet je misschien een heel klein beetje harder zoeken dan daar waar je nu bent. Mooi, zoals je dat schrijft dat ze daar heel anders over ouders praten dan hier. Hoe zou dat komen? Zelf heb ik daar wel een mening over, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen, want er is daar nog een maand te genieten! Veel plezier nog! Groetjes, Janet (Helicon)

  • 01 Augustus 2014 - 10:42

    Jeannet:

    Ha Sifra,
    Prachtige foto! geniet van je laatste maandje op Bali
    Ik heb in ieder geval genoten van je leuke reisverslagen
    en prachtige foto's en als je straks op Schiphol omarmd wordt
    voel je weer dat er hier ook liefdevolle mensen voor je zijn;-)
    xx

  • 01 Augustus 2014 - 16:04

    Marloes:

    The Traveler sees what he sees
    The toerist sees what he has come to see

    Er is niets zo mooi ( en verslavend) als reizen!
    Bali zou vast super zijn maar oh er zijn zoveel mooie plekjes op aarde.
    Een ding ben ik helemaal met je eens, als wij nederlanders maar eens iets meer van het leven konden genieten, iets minder waarde hechten aan spullen, en iets meer van elkaar zouden kunnen hebben-genieten. Dan zou alles perfect zijn.

    Geniet van je laatste maand. Doe alle dingen die je wil doen, want nu kan het, je bent er nu!
    Ben benieuwd naar al je verhalen.

    Heb ook veel mooie plekjes wat ik je voor hierna kan aanraden om naar toe te gaan.
    Lach met iedereen om je heen want het is fantastisch om je echte vrijheid mee te maken.

    Tot snel
    Dikke knuffel Marloes

  • 17 Augustus 2014 - 14:01

    Rene:

    leuk om te lezen Sifra, ik zelf zou graag willen schrijven dat het mooi weer is enzo maar helaas..
    fijne tijd nog en groeten aan Quint.

    gr. rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bali

Zes maanden stage op Bali!

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2014

Goodbye Bali,, See you next year!

31 Juli 2014

Einde in zicht....

02 Juli 2014

Het Balinese leven

01 Juni 2014

Ceremonie

21 Mei 2014

Een weekje Bali met Sofie!
Sifra

Reisdagboek voor 6 maanden Bali, Indonesië

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 10632

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Februari 2014 - 01 September 2014

Bali

Landen bezocht: