Open water Diving! Amed - Tulamben - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu Open water Diving! Amed - Tulamben - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

Open water Diving! Amed - Tulamben

Blijf op de hoogte en volg Sifra

09 April 2014 | Indonesië, Ubud

Duiken, voor dat ik naar Bali ging was ik al van plan om te gaan duiken. De open water diver course werd hier zelfs goedkoper aangeboden als in Nederland, waar je niks onder water kunt zien! Dus Mariken en ik besloten om de cursus te gaan volgen in het oosten van Bali, Amed.

Na een rit van ongeveer 3 uur kwamen we aan in Amed, maar de homestay die we hadden geboekt was nergens te vinden! En niemand die wist waar die zat. Dus op het laatste moment hebben we ergens een kleine homestay gevonden waar we de eerste nacht zouden vertoefen.

De eerste ochtend!
Eerst mochten we alle spullen passen en gingen we richting het zwembad om daar de eerste keer met alle duikspullen aan het water in te gaan!
In het begin was het een beetje onwennig om onder water te ademen, maar al snel kregen we door hoe het werkte en konden we het 3 meter diepe zwembad lekker rondzwemmen.
Na even te hebben geoefend mochten we de zee in, de eerste duik was gelijk erg mooi, overal verschillend koraal en allerlei soorten vissen!
Kortom een super begin van een super weekend!

In totaal hebben we 5 duiken in de zee gedaan waaronder 2 echt in het bijzonder, we zijn naar Tulamben gegaan om daar bij een groot wrak van een schip te gaan duiken. Ik kan er van alles over vertellen maar we hebben ons laten filmen. En ik denk dat dit filmpje meer zegt als 1000 woorden!

Ik ben in ieder geval verkocht! Wie weet komt er nog wel een vervolgcursus!

Liefs vanuit Bali!!

• 11 April 2014 - 18:48

Martha:

Lieve Sifra,

Wauw wat een fantastische dingen maak je mee, te gek!
    Prachtige foto's zo onder water!
    Die stage van je is een schot in de roos, om nooit te vergeten.
    Liefs, oma Martha