Op weg naar mijn lunch - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu Op weg naar mijn lunch - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

Op weg naar mijn lunch

Blijf op de hoogte en volg Sifra

25 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Het was lunchtijd, ik had gehoord dat er ergens een bakkerij zat waar ik normaal brood kon kopen. Dus ik besloot om het op te gaan zoeken.
Toen ik de straat uit wou rijden was het erg druk, ik reed eerst langs een huis was nog aan het nagloeien was van een brand die er geweest was. Alles was kapot en er was niet veel meer over van wat het geweest was. Waarschijnlijk ontstaan door het afval wat ze in de brand zetten. Dat gebeurd hier vaker hoorde ik van de eigenaar van mijn huisje.

Een stukje verderop, aan het einde van de straat stond een grote menigte mensen, allemaal gekleed in hun ceremoniekleding. Toen ik wat dichterbij kwam zag ik een groot bouwwerk met allerlei mooie versiersels en verschillende kleuren. Daarachter stond een soort tentje op een verhoging met daaronder een zelfde soort bouwwerk alleen deze stond in de brand.

Toen herinnerde ik me dat Gede me een keer verteld had dat ze zo'n bouwwerk maken als er iemand is overleden. Ze stoppen het lichaam in het bouwwerk en verplaatsen het van het familiehuis naar de plaats waar ze het lichaam gaan cremeren, Zo in het openbaar kon je er naar kijken. Een raar idee om te weten dat er een lichaam in zit. Ik heb gehoord dat als er iemand overlijd dat ze eerst het lichaam begraven. Vervolgens bouwen ze een mooie gekleurde toren. Als de soort van toren af is graven ze het lichaam weer op en stoppen ze het vanaf boven in het bouwwerk. Ze tillen het hele bouwwerk naar de plaats van de crematie waar ze het lichaam samen met het bouwwerk cremeren en offeren aan de goden.

Even een stukje cultuur waar ik zo voorbij reed. Blijft een aparte maar toch wel mooie cultuur

Liefs vanuit Bali!

  • 25 Maart 2014 - 07:15

    Ina:

    Maar, heb je de bakkerij nog gevonden? ;-)

  • 25 Maart 2014 - 08:13

    Berna Snoek:

    w.s. een verschroeid broodje Ina :-)

    Nou Sifra je maakt wel wat mee he bijzonder hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bali

Zes maanden stage op Bali!

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2014

Goodbye Bali,, See you next year!

31 Juli 2014

Einde in zicht....

02 Juli 2014

Het Balinese leven

01 Juni 2014

Ceremonie

21 Mei 2014

Een weekje Bali met Sofie!
Sifra

Reisdagboek voor 6 maanden Bali, Indonesië

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 10646

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Februari 2014 - 01 September 2014

Bali

Landen bezocht: