Anon Beach - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu Anon Beach - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

Anon Beach

Blijf op de hoogte en volg Sifra

24 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Afgelopen week ben ik voorgesteld aan nog 2 andere Nederlandse meiden die hier zijn voor een afstudeeronderzoek. Manon, ook een Nederlands meisje die ik al eerder had ontmoet stuurde me een berichtje of ik zin had om een weekend mee te gaan naar Anon Beach met haar en de andere 2 meiden.
Een hotel direct aan de oceaan met een prachtig uitzicht, daar verbleven we voor 2 nachten.

Vlak voor we gingen heb ik internet op mijn telefoon gezet zodat ik mijn navigatie kon gebruiken om het hotel te vinden. Achteraf waren we hier heel blij mee, want het blijft een doolhof zo op de scooter je weg vinden door de straten van Bali. Het rijden blijft een belevenis, niet alleen door de chaos die er op de weg is maar ook de rust op de kleinere wegen die je door het midden van de rijstvelden heen lijdt. Over de snelweg van Bali, maar ook de kapotte wegen met de gaten erin. Het was een mooie varierende route naar het Hotel. Onderweg moesten we plotseling op de rem omdat er een klein hondje de straart overstak met een haan in zijn bek die het uitschreeuwde. Het was een erg grappig maar ook aandoenlijk gezicht hoe het kleine hondje de haan te grazen nam. Een politieman die achter het verenspoor aanrent en een andere politieman die ervoor zorgt dat het verkeer weer op gang kwam. Na een rit van 1.5 uur kwamen we aan op onze locatie. Een simpel hotel, maar met een prachtig uitzicht.

Het was begin van de avond toen we aankwamen bij Anon Beach, net optijd want een hevige tropische regenbui stortte naar beneden. Met paraplu's werden we naar onze kamers geleid en nadat we onze kamers hadden bekeken zijn we naar het restaurant gegaan om te genieten van de oceaan en het lekkere eten.

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om te ontbijten en daarna het water in te gaan. Onze snorkelsets hadden we meegenomen dus we zijn eerst gaan bekijken of we mooie vissen konden spotten in het water. Ze waren er zeker maar het water was erg diep waardoor het lastig was om de vissen te vinden. Ik stelde voor om de volgende dag naar Padang Bai te rijden wat op onze route lag om de andere meiden Blue Lagoon te laten zien. Het strandje waar ik al eens eerder was geweest om te snorkelen.

Het was een heerlijke dag, geen wolkje te bekennen. aangezien ik de meiden nog niet zo lang ken hebben we over van alles gekletst om elkaar een beetje te leren kennen. We realiseerden dat de zon erg sterk was die dag en bleven daarom ook goed zonnebrand smeren. Helaas bleek na de hele dag heerlijk te hebben genoten van de oceaan en het mooie weer dat we allemaal toch wel verbrand waren. Na een douche zag ik in de spiegel dat ik heel erg verbrand was. Ik leek wel een kreeft! Savonds voelde ik me er ook een beetje slecht door. Ik heb zelfs het avondeten overgeslagen omdat ik er beroerd van was.

Gelukkig voelde ik me de volgende dag een stuk beter! Wel besloot ik dat het slim was om vandaag maar met lange mouwen de scooter op te gaan. Nadat we ons ontbijt op hadden hebben we uitgechekt, weer verbaasd hoe goedkoop alles is op Bali. We zijn op de scooter gestapt eerst richting een winkeltje waar we een tshirt konden kopen om in te zwemmen, dit zou ons vandaag iets beter beschermen tegen de zon, daarna zijn we naar Blue Lagoon gereden waar we hebben gesnorkeld en geluncht. Vervolgens zijn we terug gereden naar Ubud, waar we savonds nog hebben nagenoten van ons weekend tijdens het avondeten bij een goeie goedkope Warung.

Volgend weekend is het Balinese nieuwjaar waarop een dag van stilte volgt. We hebben besloten dit samen te gaan vieren. Ik ben erg benieuwd!

Liefs vanuit Bali!

  • 24 Maart 2014 - 18:27

    Ina:

    Leuk verhaal! Je boft maar, twee keer nieuwjaar vieren in één jaar! Zijn er ook olliebollen? Hihi..

    Liefs, Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bali

Zes maanden stage op Bali!

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2014

Goodbye Bali,, See you next year!

31 Juli 2014

Einde in zicht....

02 Juli 2014

Het Balinese leven

01 Juni 2014

Ceremonie

21 Mei 2014

Een weekje Bali met Sofie!
Sifra

Reisdagboek voor 6 maanden Bali, Indonesië

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 10648

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Februari 2014 - 01 September 2014

Bali

Landen bezocht: